Ліцензія Алко
Ліцензія на алкоголь – це вершина айсбергу, що ховає багато бюрократичних питань, серед яких документація, бухгалтерія та побудова бізнес-процесів. Пірнай у мій чат-бот за чек-листом.
Перед тим, як братися за ліцензію на алкоголь, треба побудувати стратегію бухгалтерії та зрозуміти, що тебе чекає після оформлення ліцензії. Крім того, підготуватися до будь-яких перевірок. Можемо допомогти тобі з цим усім.
Спершу треба розібратися з бухгалтерією та стратегією роботи, тоді – зробити ТОВ для бару і ФОП для кухні, тоді – зареєструвати касовий апарат, і тільки після цього – подавати документи на оформлення ліцензії.
Перед оформленням дуже важливо порадитись з експертом щодо того, які саме системи оподаткування заметчаться з твоїм бізнесом. До того ж, треба зрозуміти, який алкоголь ти будеш продавати – різні види (будь-який алкоголь), лише пиво або/і лише сидр. Бо на ці 3 групи є 3 різні ліцензії. Перша – включає продаж будь-якого алкоголю, та тут єдиного податку чи спрощеної системи оподаткування немає, тільки загальна система. А от пиво й сидр можна продавати на єдиному податку.
Та в будь-якому разі без документів на приміщення, інфо про касовий апарат, правильно оплаченого офіційного платежа, підготовленої заяви і довіреності справа не піде.
В місті офіційний платіж за ліцензію становить 8 000 грн. на рік. Ми рекомендуємо платити щоквартально (2 000 грн. на квартал), поки є така можливість.
Якщо будеш оформлювати документи самостійно, то це всі витрати. Якщо користуватимешся послугами експертів, не забудь врахувати вартість їхніх послуг.
У .docx оформлення ліцензії коштує 3 500 грн.
Кафе, барам, магазинам та іншим закладам, які продають алкоголь.
Бухгалтерія в гастросфері – це мистецтво, яке потрібно грамотно запустити і підтримувати далі. Вона дуже специфічна, адже існує взаємозв’язок між ТОВ, ФОП, простою людиною та все оподаткування лягає на заклад чи виробництво. Перекинути відповідальність на бухгалтера не варіант, бо так можна і прибутку не побачити.
Щоб було легше орієнтуватися в цій темі, ми поділили бухгалтерію на 3 частини:
1. Офіційна
З’ясовуємо, як зробити ТОВ для бара і ФОП для кухні. А ще дізнаємося про роботу з працівниками, звітність та підготовку до перевірок.
2. Управлінська
Стосується програми обліку, того, як її вибрати, запустити та як правильно внести туди всі калькуляційні картки. Тут треба розібратись, як саме вона контролює фінансові потоки та як може захистити від крадіжок з боку персоналу і списань.
3. Звітність власника
Це cashflow, p&l, а якщо просто – потік твоїх приходів і розходів. Вони допомагають зрозуміти, скільки вийшло заробити, на чому саме і чи взагалі вийшло. А ще на основі цієї інфо показують, як впливати на продажі в закладі чи на виробництві.
Щоб реалізувати всі пункти, ти маєш знати, що для цього треба запланувати, хто це буде виконувати, як ти це контролюватимеш, скільки це буде коштувати і як ти організуєш процес роботи.
З побудови стратегії бухгалтерії та розподілу кухні і бара.
Взагалі документація й бухгалтерія ніби дві сестри, які жити одна без одної не можуть. Вони працюють у зв’язці та потребують чіткого плану дій. От з нього було б добре почати.
РРО – реєстратор розрахункових операцій або просто “каса”. Буває декількох видів:
1. Фізичний апарат
Касовий апарат з кнопками. Вбиваєш код товару, натискаєш комбінацію клавіш і пробиваєш товар. Трохи запарно, якщо чесно: втомишся, поки проведеш чек, та ще й чергу зробиш. В цьому випадку краще не економити. Розповіли про цю стареньку модель тільки для того, щоб потім до неї не повертатися.
2. ФП (фіскальний принтер)
Касовий апарат, що проводить чек. Операція відбувається, коли управлінська команда дає сигнал для друку. І тут ЕТЕНШН: модель ФП має інтегруватися з програмою обліку, яку ти обереш для свого бізнесу. Інакше пов’язати техніку докупи не вдасться.
3. ПРРО – програмний реєстратор розрахункових операцій, якщо коротше – “онлайн-каса”
Повністю заміняє касовий апарат. Треба тільки гаджет (телефон, ноутбук, комп’ютер або планшет). Там будуть створюватись електронні фіскальні чеки та передаватись зареєстровані продажі до податкової відповідно до всіх її стандартів.
О, це важливе запитання. Бо часто людина, яка запускає заклад, навіть не задумується над тим, як клієнт зможе лекго розрахуватись карткою чи готівкою. Тож давай розбиратися з необхідною технікою:
1. Моноблок, планшет чи комп’ютер з програмою, в яку внесено меню і в якій бармен може вибрати позицію та зробити рахунок для гостя
2. Касовий апарат, що проводить чек (фіскальний принтер) або ж онлайн касовий апарат
3. Термінали від банку (як для ФОП, так і для ТОВ) чи спеціальні програми – expirenza або choice (QR меню для закладів) – щоб клієнт зробив замовлення та оплатив його
4. Сканер. Сканує відкриття пляшки, наприклад